Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2017 13:14 - ТРЕВОГИ, ПОЛУКЪЛБА И ПСИХОАНАЛИЗА
Автор: alexiev123 Категория: Политика   
Прочетен: 363 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

В неделното предаване "Денят започва с Георги Любенов" гостува психиатърът д-р Николай Михайлов. За някакви тревоги на съвремието се били разтревожили – и водещият, и гостът.
Д-р Николай Михайлов започна така:
“Най-големият проблем на днешното време, и то в глобален мащаб, е загубата на сигурност и отпадането на функцията на бъдещето - хората не могат да разчитат, че утрешният ден ще повтори днешния. Това е потъване в едно тревожно настояще, което се развива като единствена възможност за живот.”
Това съждение ми е много странно... Ако искаш утрешният ден да повтори днешния, значи днешният ти харесва! А целият разговор беше посветен на тревогата на днешното време. За мен най-големият ужас на тоталитарното време беше, че утрешният ден ще повтори днешния. Че това ще продължи безкрайно дълго и каквото и да правя, не аз ще определям какъв да бъде утрешният ми ден.
Тази сигурност от времето на диктатурата на компартията, която ме ужасяваше с липсата на всякаква перспектива, ли е харесвал д-р Михайлов? Светлото бъдеще все мержелееше на хоризонта и се отдалечаваше като мираж, а ние лазехме из пясъците на комунистическата пустиня с изплезени от жажда за истина езици...
Д-р Михайлов омеси мистика и фаталност с младежки ексцесии и популизъм в такъв геополитически и времеви миш маш, че го подминавам.
Но като изслушах интервюто докрай, с удоволствие констатирах, че докторът почти се е примирил със силното присъствие на феноменалната политическа фигура на три пъти премиера Бойко Борисов. Няма как - ако продължи да я оспорва безусловно - както досега, ще стане смешен и вече никой няма да се интересува от мнението му. Затова се задоволи да концентрира неодобрителното си професионално наблюдение само върху едното мозъчно полукълбо на премиера. Според него Бойко го използвал, представете си, за да се наслаждава и любува на себе си! Ако политическите си успехи досега е постигнал само с едно полукълбо, я си представете какво ще стане, ако включи и двете на политическа вълна?
С кое от своите две полукълба д-р Михайлов е стигнал до това прозрение не се наемам да кажа, защото не съм професионалист като него. И само от политкоректност и добро възпитание няма да уточня към кои точно полукълба се насочват всичките ми подозрения.
Но, докторе, с всичкото ми уважение, думата е “анОмия”, а не “анУмия” (от νόμος — закон).
https://www.bnt.bg/bg/a/d-r-mikhaylov-zhiveem-vv-vreme-na-nesigurnost-i-trevozhnost



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: alexiev123
Категория: Политика
Прочетен: 899269
Постинги: 830
Коментари: 592
Гласове: 649
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031